Srpen 2006

Výlet do Koněpruských jeskyní

24. srpna 2006 v 9:29 | petrav |  mozaika
Nedávno jsme se se Zuzkou vypravily do Koněpruských jeskyní. Autem to z Prahy není daleko - jeskyně se nacházejí ve středočeském kraji poblíž obce Koněprusy. Prohlídka jeskyní s průvodcem trvá asi hodinu. Je dobré být předem připraven na chladno a vlhko. Na chlad jsem byla vybavena svetrem, zato vlhko mne nepříjemně zaskočilo - vyšla jsem si totiž v botkách, které na vlhkém kameni značně kloužou, přestože jejich podrážka není hladká (zřejmě nějaký speciální čínský materiál ;-) Trasa prohlídky je, tak jak ji postupně procházíte, osvětlována reflektory, jenž zahánějí na ústup jinak neproniknutelnou hustou tmu a dávají vyniknout kráse rozmanitých útvarů v jeskyních. Za mírný příplatek 30,- Kč je zde možno fotografovat. Toho jsem využila, takže fotografie z Koněpruských jeskyní si můžete prohlédnout v galerii.

Ještě něco pro ty, kdo žízní

24. srpna 2006 v 0:44 | petrav |  události aneb co se dělo, děje, bude dít
Přestože od Letní konference chval uplynul už nějaký ten týden, pro mě ještě není zapomenuta a asi dlouho nebude. Byla by to věčná škoda ;-) Poslouchám znovu vyučování na mp3 a připomínám si, co mě oslovilo. Bylo by to příliš dlouhé, psát o všem, tak jsem si zvolila jen jedno z témat, která mi uvízla v paměti - a to Gabiho vyučování o stínu.
Bible na více místech zmiňuje, že některé věci jsou jen stínem věcí budoucích, jen obrazem toho, co má přijít. "Zákon je pouhým stínem dobra, jež mělo přijít, nikoli jeho skutečným obrazem." (Židům 10:1) "Ty věci jsou stínem toho, co mělo přijít, ale podstata je v Kristu." (Koloským 2:17)
Stín není něco špatného, není to tma. Stín vypovídá o tom, že někde je světlo, a také ukazuje na existenci něčeho skutečného. Ale zkus uchopit stín - nejde to! Nemá žádnou hmotnou podstatu. Není to ta skutečnost. Ale můžeš ji podle něj tušit, protože má stejné obrysy, stejný tvar jako stín.
Do svých poznámek jsem si zapsala: "Některé věci, které děláte, jsou jen stínem věcí, které mají přijít (Petr byl rybářem a Ježíš ho povolal být rybářem lidí; Pavel ještě před svým obrácením hodně cestoval...). Podívej se na svou profesi, koníčky, dary, temperament - možná, že v těch věcech jsou znamení toho, co budeš dělat. Nezůstávej ve stínu."
Bůh každého z nás stvořil s nějakým záměrem. Vybavil nás proto určitými vlastnostmi, vrozenými talenty, a když jsme ho poznali, tak i duchovními dary, abychom mohli jeho záměr naplnit.
Někdy večer, pokud chceš, se třeba můžeš zadívat na svůj stín na stěně a přemýšlet a ptát se Boha, k čemu tě povolal, a prosit ho, aby ti pomohl vyjít ze stínu do podstaty toho, kým můžeš být v Kristu.

Všichni, kdo žízníte ...

7. srpna 2006 v 23:05 | petrav |  události aneb co se dělo, děje, bude dít
Všichni, kdo žízníte... to bylo téma letošní Letní konference chval, kterou pořádala AMM (Angel Mountain Ministries) 29.7.-5.8.2006 v hotelu Petr Bezruč v Malenovicích. Kromě Johna a Yelly de Jong a týmu AMM, přijeli i hosté - Gabriel a Andrea Alonso (Francie, Velká Británie) a Piotr a Agnieszka Plecha (Polsko).
Letos jsem byla na konferenci už podruhé. Moc se mi tam líbilo - chvály, vyučování, semináře, čas strávený společně s přáteli - starými i novými, a také čas na to být jen sama s Bohem. Dostala jsem tu odpovědi na otázky, které jsou teď pro mě důležité. A ještě nádherné okolí - hotel Petr Bezruč je v Beskydech pod Lysou horou.
Vybrat si seminář, kterého bych se chtěla účastnit bylo pro mě dost těžké, protože bych nejradši šla hned na několik z nich, ale zvolit jsem si mohla jen jeden. Na výběr byl kytarový seminář (tentokrát jak pro pokročilé tak i pro začátečníky), kreativní seminář, seminář o tom, jak vyjádřit proroctví zvukem, sborový zpěv s Kájou Řežábkem, vyjádření Písně písní (pro manželské páry) a alternativní divadlo. Nakonec jsem si vybrala sborový zpěv. Naučili jsme se 7 písní v čtyř až pětihlasé úpravě. Zpívali jsme je pak na tzv. kreativním večeru, na který si každý seminář připravil nějaké vystoupení. Užili jsme si při tom spoustu legrace.
Společně s Janou a Martinem jsem šla v úterý na odpolední výlet na Lysou horu. Možná bych se do toho tak nehrnula, kdybych věděla, jaký výstup mě čeká. Ale měli se mnou po cestě nahoru trpělivost a ten výhled stál určitě za to.
Možná se spolu setkáme na Bezruči příští rok :-)